Welk onkruid is dit?

Er is gesproeid tegen onkruid met Aramo maar 1 onkruid (zie foto) groeit welig . Andere jaren heb ik van dit kruid geen last gehad. Iemand een gedacht welk onkruid dit is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is papagaaienkruid of wel Amaranthus.
Kan je er heel makkelijk uit trekken, zou niet sproeien.

Toegevoegd na 12 uur:
Wel op tijd er uit trekken, het geeft heel veel zaad, ook als het is dood gespoten!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of laten staan en van de bloemen genieten, maar na de bloei snel verwijderen. Ben het met je eens dat spuiten tegen onkruid niet nodig is, de meeste onkruiden zijn eenjarig en trek je zo los.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De sierwaarde van de bloemen van het papagaaienkruis is te verwaarlozen, stelt niets voor.